parfum kopen > merkvervalsingMerkvervalsing
Namaak, nep, imitatie, vals, merkvervalsing, kopie. Allemaal termen
die gebruikt kunnen worden om een niet geoorloofde kopie aan te duiden
van een door merkrecht beschermd product.
Waarom iets namaken? De reden hiervoor is heel duidelijk: winstbejag. Een redelijke kopie maken van de duurdere merkparfums kost vaak maar een fractie van de winkelprijs van het origineel. Op één kofferbak vol met parfums kan er al snel een winst gemaakt worden van tienduizenden euro's. Aanleiding genoeg voor criminelen om met vervalsingen aan de slag te gaan. Waar wordt namaakparfum verkocht?
De kans dat je in een Nederlandse winkel namaakparfum koopt is zeer
klein. Een groot deel wordt via de officiële kanalen aangekocht. Zeker
de grote ketens zullen hun vingers niet willen branden aan de verkoop
van nepparfums. De grootste kans om met neppertjes in aanraking te
komen is via het zwarte circuit. Vrienden, collega's, vage kennissen
die vaak via via zogenaamde merkparfums zeer goedkoop aanbieden. Dan
zijn er vrijwel alleen maar twee opties mogelijk. Optie één is dat het
om gestolen goederen gaat waarmee je je strafbaar maakt aan heling. De
andere optie is dat het om namaakparfum gaat. De kans dat je via via
een écht parfum aangeboden krijgt tegen een lage prijs waarbij er geen
sprake is van diefstal, heling of merkvervalsing is klein. Buitenland De kans op namaak neemt in rap tempo toe naarmate je je buiten de Nederlandse landsgrenzen begeeft. Binnen Europa hebben de voormalige Oostbloklanden zoals Bulgarije en Roemenië geen al te beste reputatie op de toezicht en bestrijding van namaakartikelen. Net buiten de E.U. kun je in landen als Turkije, Rusland en enkele Noord-Afrikaanse landen volop namaakparfum kopen. Wie regelmatig in Azië en Latijns Amerika komt zal het ook niet verbazen als hij of zij hoort over namaakartikelen in die regio's. Merkvervalsing herkennen
Wat als je niet op zoek bent naar een imitatie maar de echte parfum
wilt hebben? Hoe herken je de merkvervalsing? Belangrijk is om te
weten dat een perfecte kopie niet bestaat. Men laat altijd steken
vallen, soms zelfs bewust. Het iets aanpassen van een tekst, logo,
verpakking of afbeelding kan een vervalser helpen zijn waren ontdekt
worden. Omdat hij aantoonbaar niet exact gekopieerd heeft zal hij
proberen om de aanklacht van merkvervalsing nietig te kunnen laten
verklaren. In de meeste landen zal dat trucje echter niet werken.
De informatie op deze site is met alle zorgvuldigheid samengesteld.
Mocht er naar uw mening een fout in zitten, laat het ons dan weten via
e-mail. |
||
alles over parfum ● parfum startpagina ● parfum merken ● parfum winkels ● parfum video's ● parfum nieuws ● parfum forum ● parfum kalender ● online parfum kopen |